2019. január 15., kedd


A háború anatómiája
Részegh Botond mogoşoaiai kiállítása 



   2019. február 2-án 17. órakor nyílik kiállítása Részegh Botond csíkszeredai képzőművésznek a mogoşoaiai Brâncoveneşti Palota-Kulturális Központban. Ezt követően ugyan itt, február 23-án 16. órától, Artist talk beszélgetésre kerül sor a művésszel. Kurátor Ana Negoiță. A kiállítás megtekinthető: 2019 február 27-ig.

  Régóta érdekelt, foglalkoztat a háború és annak mechanizmusai. Megérteni, hogy miként működünk mi emberek, miként vezényelnek minket bele helyzetekbe. Átértékelni a háborút. Igen közel van hozzánk időben a második világháború mégis nekem csak az olvasmányaimból, valamint nagyapám történeteiből rajzolódik ki. Ismerem a német művészek háborús képeit (Arnold Gros, Kate Kollwitz, Otto Dix, stb.) nagyon erős hatással voltak rám, de valahogy mindig túl illusztratívnak tűntek, ami természetes, hisz ők megélték, átélték a háborút. 2015-ben láttam egy nagy Alberto Burri kiállítást a New York-i Guggenheim múzeumban. Teljesen lenyűgözött az a fajta nonfiguratív háborúábrázolás, amelyet Burrinál láttam. Azóta foglalkoztat a kérdés, hogy én – aki inkább figuratív beállítottságú vagyok – miként ábrázolnám a háborút.  (R. B.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése