2021. szeptember 22., szerda


K'ARTE Galéria, Marosvásárhely

 

"Mély mondanivalóba könnyű belefulladni"

Gerber Pál kiállítása

   

   Szeptember 24-én, 19 órai kezdettek nyílik Gerber Pál „Mély mondanivalóba könnyű belefulladni” című kiállítása a Marosvásárhelyi K'ARTE Galériában. Megnyitja Ungvári-Zríny Kata műkritikus, kurátor Ferencz Zoltán. A kiállítást szervezte a K’ARTE Egyesület. Megtekinthető október 7-ig.

   "Iszom a teám. Iszom a kakaóm. Mikor leérek az aljára, csodálkozom. Megpillantva a bögre zárt fenekét csodálkozom, mert lyukacsokat vártam. Azt hittem szita. Azt hittem szita az, amiből iszom. 15 éve foglalkozom cipőfelsőrész készítéssel, imádom az Istent és harcolok a bacilusok ellen. Az indiai-elefántos produkciókról áttértem a festészetre.
   Heterogenitás a természetes közegem, és ez az, amellyel dolgozom, osztva az álláspontot, miszerint egy művésznek önmagához képest is szabadnak kell lennie, önmagától is állandóan meg kell szabadulnia, nem csak a pillanatnyi trendek követésétől. Hogy a művésznek mindig magát kell érvényesíteni vagy időről-időre magától is függetlennek kell lenni – a két felfogás és következményei között jelentős a különbség.
    Felfogásom a forma jelentőségét nem vitatja, sőt messzemenően tudomásul veszi, használja, érvényesíti azt, ugyanakkor ez nem tévesztendő össze azzal a formához fűződő, azt ájultan tisztelő, de kiüresedett viszonnyal, amit formalizmusnak nevezhetünk. Talán a látvány is példázza, a formától függetlenek tudunk maradni és amennyiben a formát helyre kell utasítani, hát helyreutasítjuk: Helyedre!" - Gerber Pál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése